måndag 11 januari 2010

Jobbardag

Idag har jag jobbat, både en sväng på globen och en sväng på cirkus. Känns skönt, fick gjort massa grejs som legat och stört i mitt huvud.
Gårdagen gick finemang. Ikea visade hur man satsar på kunderna genom att låna ut en rullstol till mormor Ebba. Det kallar jag service, och tur för Ebba, hon hade nog inte orkat tre timmar utan att sitta ner.
Självklart handlade jag och Nisse mest, Ebba handlade för en tredjedel av vår summa och Barbro lämnade Ikea tomhänt. Det kommer jag nog aldrig förstå hur man kan göra, inte ens värmeljus köpte hon...
Vi köpte nya gardiner till sovrum och vardagsrum, en fin lila bordslampa, lite blockljus, och lite annat kraffs...Det blev en fodertunna också, det var det vi skulle köpa egentligen men det blev lite till....



Mika fick den här fina och sköna sovkudden...


PruttMika löper för andra gången i hennes liv. Förr gången efter att hon hade löpt fick hon hemska kräkanfall inne på spångas kontor. Jag kopplade det till stress eller skendräktighet. Veterinären trodde det kunde ha med skendräktigheten att göra med det slutade med en luddig diagnos. Hon åt dåligt och troligtvis retade syran henne i magen, det kombinerat med stress och skendräktighet utlöste anfallen. Själv vet jag inte vad jag tror, bara att jag slutade på spånga i samma veva och Mika slutade kräkas. Men dagarna innan hon började löpa den här gången kräktes hon två gånger. Inte alls som förut när hon gick i flera timmar och slickade, slickade, kräktes, slickade, slickade, kräktes osv.

Åhh, jag vet inte vad jag ska tro, men hon har inte kräkts på över en vecka nu....




Den här grymma klockan köpte jag till mig själv i julklapp. Rebecca fick en skitsnygg lila och min kusin Kristin fick en grym grön. Är riktigt nöjd alltså, kolla in alla färgerna http://www.triwa.se/site/product.php?cat=1

helt galet snygga....


Här är för övrigt Nisses nya bil (han är så snäll som låter mig åka med)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar