fredag 11 juni 2010

Lite tankar om hösten

Idag jobbade jag min sista dag på globenkontoret. Nu har jag sommarlov därifrån och kommer inte tillbaka innan 1 september. Lite grejer måste fixas under sommaren men det gör jag från en bärbar dator på kolmården. Känns konstigt men skönt att våren är över.
Nu jobbar jag idag, söndag och måndag på cirkus. Och den 11 juli en gång. Sen behöver jag inte vara där på hela sommaren. Skumt.

Från januari har jag varit ledig 4 helger. Alltså 4 av 19.

Det har varit fantastiskt kul att jobba hela våren men fy fan va det är tufft. Vill påpeka att 3 av dessa 4 har jag jobbat på kolmården.
Självklart har jag varit massa ledig under våren men aldrig samtidigt som vanliga människor.

En dag har jag varit sjuk och då blev det kaos. Jag låg hemma i hemsk magsjuka och kunde verkligen inte ta mig till jobbet. Och samvetet tynger mer än själva sjukdomen. Jag skämdes och mådde dåligt för att jag var sjuk. En gång jobbade jag i 39,5 graders feber också. Som att hela världen vilade på mina axlar. Snälla, det ska man verkligen inte behöva känna.
Idag är jag också sjuk, snoret rinner och skallen är tjock. Men jag har ingen feber och inget kräks så jag gick till jobbet ändå.

Vad har jag lärt mig av detta?
Jo, till hösten kommer jag ha en ersättare som kan jobba för mig när jag är sjuk. Det är tomt på cirkus 2 dagar under hela hösten. Det går liksom inte att jag ska jobba alla de dagarna. Och det är föreställning till 1 på natten på fredagar och börjar 12 igen på lördagar. Det finns inte i min värld att jag ska kunna jobba så mycket. Då kan jag lika gärna bo här, och det vill jag inte.


Så till hösten lovar jag att prioritera mig själv och mina vänner lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar