måndag 7 juni 2010

Trött

Ibland är jag verkligen trött!!! Som idag. Jag ringde Nisse och sa att jag var på väg hem från jobbet vid sextiden. Frågade om han kunde börja laga någon god mat för jag dog av hunger. Efter ett tag kom han på att han hade ont i magen och ville inte ha nån mat själv så jag skulle köpa med mig något litet hem till mig själv bara. Men det gjorde jag inte, för jag orkade inte köra av motorvägen och börja tänka och välja från nån meny, oroa mig för att jag valde fel, betala och åka hem och upptäcka att jag faktiskt valde fel. Så jag åkte raka spåret hem. Öppnade kylen och inventerade, ingenting. Tog två sockerärtor. Öppnade frysen och inventerade, ingenting. Tog en glass och satte mig framför datorn. Åt glassen och gick sen och tittade i kylen igen för att se om jag hade missat något. Icke. Tog två sockerärtor till. Gick till skafferiet och tog en näve pumpafrön. Gott. Satte mig vid datorn. Kom på att hundarna skulle ha mat. Mika var superhungrig och slängde i sig maten. Jag kollade i kylen en sista gång i hopp om att hitta något. Så helt plötsligt, längst ner i kylen låg en bit rabarberpaj med vaniljsås. Yes, mitt i prick. Idag älskar jag rester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar