torsdag 25 juni 2009

Sommar!!!!

Jag är trött. Och kan inte sova för det är ljust. Egentligen gör det ingenting men det blir så sjukt jobbigt varje morgon när väckarklockan ringer!


Imorgon ska jag bränna bort skägget. Jag kan nästan fläta det snart känns det som.....


Jag är faktiskt fruktansvärt nervös, mest för att jag tror att det gör MYCKET ont. Själva ingreppet går ut på att man skickar in lite el i varenda hårsäck och bränner sönder den. Det kan inte vara skönt....
Detta kommer jag troligtvis behöva göra varje vecka hela sommaren, sen ska håret aldrig mer växa tillbaka och Nisse kan återgå till den skäggige i detta förhållande.



Idag var vi ute hos Eva som driver viltjouren. Hon var väldigt arg på länsstyrelsen som håller på och styr och ställer över hennes burar och hägn. Jag förstår hennes frustration och vill ge henne en stor applåd för allt arbete hon gör. Hon klättrar upp för en hemmagjord brant trappa/backe varenda dag för att mata diverse ugglor, korpar och andra skadade djur. Detta gör hon på kryckor eftersom hon precis har opererat båda sina knän! Det är stark vilja det.




Vi fick hålla i fem dagar gamla igelkottar och klappa världens största och snällaste gris. Bara fem dagar

Supertuff!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar