söndag 21 juni 2009

Midsommar på landet

Lagom till några dagars ledighet sprang Mika in i en vass kant på en balkonglåda och skar sig. Hon fick ett ordentligt sår mellan två revben som gick djupt och brett.
Det var bara att åka till veterinären och söva och sy. Till råga på allt var Agrias fax trasig så det var inte möjligt att göra en direktreglering, bara att betala från egen ficka alltså.
4000 kr har min ögonsten kostat mig den här veckan.
Nu är även en hudutredning påbörjad, om det inte visar sig vara rävskabb för då avslutas den snabbt nästa vecka.
Mika har inte märkt av nånting hemskt, det är bara lite svårare att nosa med den stora truten runt huvet.



På en blåsig strand i halland

Hon sprang som en tok och har haft det superbra på landet. Det visade sig att det låg en liten harpalt i en grästuva på tomten som Mika helt missade. Trattens förtjänst kanske, glad är jag att haren fick vara ifred!




Besiktningen på lägenheten gick inte alls bra och plånboken är tunnare än någonsin. Jag hoppas försöka uppdtera lite mer denna vecka så jag kan berätta mer om helgen i köpenhamn och så.




Helgens kultur blev Rebeccas slutföreställning. Nu är hon klar med skolan och färdig artist...

Dom är väldigt starka!



Och smidiga!!!!


Denna vecka skulle jag helst spendera under täcket. På fredag har jag tid för min första diatermi.
Detta betyder att allt hår i ansiktet ska sparas och jag känner mig som en kollega till Rebecca, Skäggiga damen, vi skulle kunna starta en cirkus tillsammans. Tyvärr är det jag som måste dra in kosingen och får surt pallra mig till jobbet hela veckan.
Mer om detta kommer sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar