måndag 15 juni 2009

Trött

Jag är helt slut efter förra veckan. Nisse har lagt sten i moderns och faderns trädgård. Det har burits jord, sten, gammal skit och tusen kilo lera i stekande solsken och fallande spöregn och jag är mäkta imponerad över resultatet. Det är ännu inte helt färdigt men fint som snus!
Jag har inte ens arbetat i trädgården, men mentalt är jag TOM!

Pappa ringde nyss och sa att han har 6 rullar gräs kvar som skolan får som dekoration! Det kommer bli superfint bland alla fåglar och kaniner!

Helgens kulturella upplevelse denna vecka blev teater. Och inte vilken som helst utan:

Alldeles för djup och seg efter en lång arbetsvecka kombinerat med alldeles för lite sömn. Jag, mamma, Nisse och Rebecca turades om att somna. Pappa och farmor däremot höll sig vakna och gav föreställningen flera plus! Den hade säkert varit tusen gånger bättre om jag hade varit klar i sinnet.
Lördagskvällen spenderades på Friday´s tillsammans med Carro, Matilda, Hanna och många GODA drinkar. Jag hade tema jordgubb och min nya favorit är Mojito strawberry.
Nisse lillebror Jonas var hundvakt och han ska ha STORT TACK för att han alltid ställer upp. Är det inte flytthjälp så är det hundvakt eller nåt annat skitgöra som han ställer upp på. Och alltid med ett glatt humör, det betyder så mycket!




Imorn är det dags för besiktningen av min gamla sketna lägenhet i hallunda. Så fort det där är avklarat och jag aldrig mer kommer behöva beblanda mig med Skarpbrunnavägen 27 igen ska jag fira med champagne och fyrverkeri. Den där skiten hänger över mig som ett stort svart moln och en stor svart sten som trycker på min bröstkorg.



Jag HATAR att pengar betyder så mycket för mig och att allt jag vill göra kräver kosing.



Jag måste bli mindre materialistisk och så fixerad av konsumtion.


Fast vore det inte skönt att alltid kunna åka bil istället för tunnelbana? Att dricka cola istället för citronvatten? Att äta glass med chokladsås och inte bara glass? Att slänga sista skvätten tvål istället för att dryga ut den med vatten? Att köpa nya strumpor när dom gamla har blivit noppriga? Att dricka latte istället för kaffe med mjölk?



Det är den lilla lyxen som betyder så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar