söndag 26 juli 2009

Äntligen

Äntligen var det min tur att få lite semester. Eller, jag hade gärna jobbat kvar hela sommaren för jag har haft så himla kul. Enligt min mening ska ALLA trivas på jobbet, annars ska man byta. Vissa arbetsgivare förstår inte hur viktigt det är att personalen trivs (tänker inte nämna några namn).
Eftersom jag stormtrivs på mitt jobb ger jag även min arbetsplats mycket tillbaka. Och nu menar jag inte kollegorna och sådär utan själva företaget. Jag skriver inte upp varenda övertidsminut, jag sjukanmäler mig inte för lite snuva, jag engagerar mig i jobbet hemifrån och massa andra saker som är bra för företaget. Och jag vet att mina kollegor gör likadant.
Men nu råkar det vara så att jag kanske inte är jättenöjd med min arbetsgivare. Faktiskt inte speciellt nöjd alls. Men jag trivs på jobbet och med mina kollegor!
Ja, det kanske blev lite luddigt men jag hoppas ni fattar.
Jag har inte mycket planerat för semstern. Blir en liten tur ut med båten och förhoppningsvis ett besök på barnens ö.
Lägger in lite bilder, från jobbet såklart!



Två jamaicanska anolisar som parar sig! Det ligger massa ägg i terrariet och vi har redan fått två ungar!

Här är en som inte kommer sakna jobbet! Mika tycker det är jättevarmt på vårat kontor. Runt 27 grader brukar termometern visa, det är väl ingen fara???
Falcon som ligger bredvid Mika är en yngre version av Athena. Han har lyckats med både det ena och det andra.....


Denna vecka har jag slagit besöksrekord också! Hela 70 personer har läst min blogg, eller kanske en person som har gått in 70 gånger???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar