onsdag 1 juli 2009

Diatermi

Jag har ju inte berättat om hur det gick på diatermin. Eller det kanske heter epilering. Eller permanent hårborttagning.
Jag lider av (ännu ett svårt ord jag har problem att stava till) hirsutism. Det betyder oönskad hårväxt. Jag har fått en remiss för att ta bort den oönskade hårväxten i ansiktet.
Alltså, jag ska bränna bort skägget.
En tunn tunn nål förs in i hårsäcken och för en halv sekund släpps strömmen på och hårsäcken bränns sönder.
DET GÖR FÖR I HELVETES JÄVLA SVINONT!!!!!!!!!
Efter en halvtimme av fruktansvärd smärta frågade hon hur det gick och jag kunde inte hålla mig längre. Jag bad henne sluta. Hon är väldigt vänlig och förstående, genast gick hon och hämtade en ispåse och smetade kylbalsam i ansiktet på mig. I flera dagar var jag svullen på högra sidan av hakan (hon hann inte med båda sidorna) och jag fick pillförbud vilket för mig är likamed världens undergång. Jag pillar jämt på hakan och jag erkänner att jag självklart har fuskat och pillat en del. Andra förbud jag fick är noppförbud, badihavochsjöförbud och solförbud. Denna sommar kommer bli riktigt tuff utan bad och sol. Fast badförbudet var bara i anslutning till behandling, men jag måste jämt ha solskyddsfaktor i ansiktet. Ännu nåt som jag har fuskat väldigt med.
Jag är har bestämt mig för att klara det här och lite smärta har ju ingen dött av....Eller nåt....
Nu ska jag iväg till apoteket och köpa xylokain eftersom jag under sommaren har tid två (!!!) gånger i veckan!

3 kommentarer:

  1. Hej! Vart någonstans har du gjort din diatermibehandling? Det finn sju så mycket att välja på att man blir snurrig..vilka är duktiga eller inte..skulle du rekomenderadem du har varit hos? har du fått några ärr? Vore jättetacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. hej
    hur gick du till väga för att få remiss?

    SvaraRadera
  3. Hej! Hur gick det med Diatermin? Fick du några ärr alls? Har du fått bort håret på din haka eller kommer det tillbaka igen? Jag vore väldigt tacksam för ditt svar och gärna om du kan dela med dig av dina erfarenheter av Diatermi! Mvh

    SvaraRadera