söndag 5 juli 2009

Helg

Det har varit en konstig vecka. Som vanligt kanske. Mestadels har vi varit ute på färingsö och tagit hand om Lottas hus och katter. Pga olika omständigheter med fel människor på fel plats har det har varit jobbigt och tagit mycket energi och ingenting jag orkar gå igenom en gång till så jag tänkte lägga upp lite bilder istället.

Matildas Dabbagam Troja som jag vaktar. Han bor tillfälligt i ett terrarium på mitt köksbord. Mycket trevlig liten krabat.

En kungsboa på spånga som har haft fest under natten. Eftersom de är nattaktiva hittar man dom oftast på väg att gå å lägga sig när man öppnar på morgonen. Är man snabb in runt sju på morgonen hinner man se lite aktivitet. På dagarna ligger de ihoprullade i något hörn och trycker.

Min egna skäggagam Ursula (som måste byta namn eftersom det är en kille) har varit sur hela veckan. Så här arg har jag aldrig sett en skäggis förut. Han biter inte utan sitter bara å gapar för att skrämmas. Och det lyckas han med tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar