onsdag 25 november 2009

Hundkurs

Andra tillfället igår.
Jag och Nisse turas om, varannan gång Frazze och varannan gång Mika. Igår hade jag Mika och fy fan va duktig hon var.
Vi tränade att ligga och sitta kvar tills jag säger varsegod. Jag fick gå runt hoppa över och kliva över svansen utan att Mika reste sig. Enligt hundtränaren visar det att Mika litar på mig :).
Såklart hon gör!
Sen tränade vi hit. Hon sitter och kopplet är sträckt och jag säger "hit". Hon springer genast till min vänstra sida och sätter sig. Hon var så duktig och fattade precis vad jag menade!
Vi tränade även kontakt vilket var svårare men jag ser verkligen potential!!!
Det är så roligt när man ser resultat.

För Nisse och Frazze gick det också bra. Frazze har sämre koncentrationsförmåga och sämre grund så där tränas det mest sitt och ligg vilket går framåt.

Man ska inte skynda träningen!

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt :) Kan du inte lägga upp en bild på Nisse och Frazze, pleeeaase :)
    Nu är det dags att ses tycker jag, hur sent jobbar du på kvällarna?
    Kram kram kram

    SvaraRadera