onsdag 18 november 2009

Svininfluensavaccin

Jag är så glad att jag inte har barn så jag slipper ta ställning till att vaccinera eller ej.
Min åsikt är däremot självklar. Jag tänker INTE vaccinera mig.
Merparten av de som blir sjuka blir faktiskt bara sjuka. Det är absolut inte värt att spruta in en massa konstiga ämnen i min kropp.
Nästa år när influensan muterat och blivit en ny influensa, då ska alla springa och vaccinera sig igen.
Ingen vet vad vaccinets effekt är i det långa loppet. Om 20 år kanske alla barn som vaccinerat sig får en mystisk nervsjukdom eller alla nyfödda barn kommer ut med fyra händer.

Ingen vet.


Slut på tjat, alla som vill får vaccinera sig men läs den här artikeln innan.http://www.sourze.se/Vad_du_inte_visste_om_svininfluensan_10685766.asp

3 kommentarer:

  1. Jag har skrivit om lite tankar kring vaccinet i min blogg idag =)

    Googlar runt lite bland bloggar och det var så jag hamnade på din!

    Läs inlägget om du vill :)
    http://spindeltjejen.wordpress.com/2009/11/18/vaccineras-eller-inte-vaccineras/

    Det är upp till var och en om man vill ta vaccinet, men jag tycker att man ska ha en bra orsak till varför man inte gör det :)

    //Carro

    SvaraRadera
  2. Svar :)

    Säger det än en gång (har skrivit det några gånger nu *Ler*) :)

    Jag förstår hur man tänker angående sig själv - och man får självklart vara självisk. Själv har jag inte familj och skulle jag funderat likadant (om jag inte varit riskpatient) hade jag kunnat vara självisk och strunta i alla andra som jag kan smitta.

    Mina argument är att: Jag skulle nog framför allt göra det för alla andras skull, mina patienters och min omgivning, mina vänner och familj som riskerar att bli sjuka. Och alla medmänniskor som inte kan ta influensavaccinet av olika orsaker och kanske hör till en riskgrupp :)
    Själv tycker jag att det är fel att vara självisk i ett sånt här fall, men det är olika vad man tycker och hur mycket empati man har :)

    SvaraRadera
  3. Jag slapp välja - fick inte ta vaccinet pga allergi. Annars hade jag helst sagt nej, men kände grupptrycket. Fast jag har aldrig haft influensa, riktig sån, i nån form, så jag lär inte heller smitta någon.

    Kom och hälsa på i Spånga, SNÄLLA Henrietta!

    SvaraRadera