måndag 14 september 2009

3 x glad

Idag har jag varit glad tre gånger!
Först för att leguanariet ÄNTLIGEN börjar bli nåt. Alla stackars djur har legat i lådor idag medans glasväggar och dammdukar har rivits. Men vad bra det blir!!!!
Malin, Carro och Jenny stannade kvar ett tag efter jobbet och gjorde massor, ska bli så spännande att se imorn!


Skitdålig bild men man kanske fattar lite!
Ska få en bättre bild på det när det är färdigt!



Sak nummer två var på bussen hem. För många år sen klev en gammal man på bussen jag satt på. Det tog lång tid innan bussen började rulla och jag blev mer och mer irriterad, tills jag insåg att chauffören väntade på att mannen skulle sätta sig ner! Vilken lycka, min tro på mänskligheten började sakta växa. Och så idag, en mycket mycket gammal man klev sakta på bak i bussen med sin rullator. Han intog sin position och sa Ok. Chauffören hörde inte och efter en stund skrek han "hallå, ska du sätta dig?". Nej, han kunde inte resa sig sen så han ville stå. "Ok, då tar vi det lite försiktigt nurå, håll i dig!".
Alltså, what a hallelujah moment!



Och så nummer tre.
En gång åkte en fyrhjuling förbi mig när jag hade klivit av bussen här i väsby. Efter rödlyset stegrade han på bakhjulen och åkte så en bra bit. Idag hände samma sak fast men en motorcykel.
Antingen är det en väldigt bra raksträcka att stegra på eller så är jag jävligt snygg.
Jag väljer att tro att jag är jävligt snygg!



Den här filuren gjorde mig glad förra veckan. En dubbelfoting som bor nere i regnskogen. Har bara sett en sån tre gånger sen jag började skolan i spånga. Jag gav den en köttbit att mumsa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar