torsdag 3 september 2009

Nytt jobb

Veckan går snabbt. Jag börjar vänja mig vid att vara djurvårdsINSTRUKTÖR. Det är roligt att ha elever och hur lite respons man än må få av dessa nya blyga elever så kanske man lyckas lära dom någonting?


Idag har det vart jobbigt på jobbet. Det jobbiga har ett namn och jag hatar att jag låter en människa påverka mitt humör så fruktansvärt mycket. Men det blir kämpigare när jag jobbar dubbelt på cirkus. Jag klarar av att ha två jobb och jag tycker att det är JÄTTEKUL. Det är sömnen som spökar. Jag hinner inte sova och när jag sover såhär lite blir jag extra skör och känslig. Jag ska verkligen börja powernapa vid varje tillfälle!



Dagens jobbiga resulterade i att jag sökte nytt jobb. Jag har väl funderat ett tag men idag bestämde jag mig. Min chef på cirkus är gravid och jag sökte hennes tjänst. Den börjar nästan samtidigt som min tjänst på spånga slutar så det skulle vara perfekt. Nervös som fan är jag. Jag känner mig osäker och inte så duktig(sömnbristen som talar). Jag vet att jag är bra och att jag skulle klara det, men skulle jobbet gå till någon annan kommer jag bli jättelessen. Inte så lessen så hela livet stannar men besvikenlessen. Besviken på mig själv. Det är bara att hoppas och jag ska börja peppa mig varje gång jag ser mig i spegeln.


Jag är påväg att gå alldeles för djupt känner jag så det är bäst jag slutar. Kvällskissa Mika och sen bums i säng!
Jag behöver vila! (gärna i indien)

1 kommentar:

  1. mallan brallan från spånga7 september 2009 kl. 18:12

    Självklart klarar du det jobbet du är så jävla duktig tro på dig själv jag gör det iaf. massor med extra styrkiga kramar pyss /Malin

    SvaraRadera