söndag 17 maj 2009

Ällingar, Bonusar och dåligt humör!

Hej,
efter att endast ha ätit en överbliven yoghurt och lite skorpor idag på jobbet blev upptäckten av borttappade hemmanycklar jordens största katastrof. Jag hade sett fram emot att ramla ner i soffan med ett paket nudlar och slötitta på nåt dåligt program innan jag tar itu med den stora C15-pärmen. Icke! Det blev en promenad till bollstanäs istället (typ en timme bort) tills Nisse kom hem med nycklar.



På tisdag är det stora provet. C15 häst. Jag har redan C15 smådjur vilket innebär att jag får administrera läkemedel till just smådjur, alltså hund, katt, kanin osv. Men jag tänkte att det kan vara bra att ha för häst också. Jag har aldrig ridit och har absolut ingen koll på hästens anatomi så det känns som att jag kan faila rätt hårt på tisdag. Men tänkte tillbringa denna kväll och måndag kväll med plugg, det var ju trots allt typ två år sen jag satt i skolbänken så lite borde jag kunna anstränga mig.



Igår va jag och mamma hos Lotta efter jobbet. Mika är superduktig på att åka bil, Bosse gnyr mest men tillsammans gick det bra.

Söta

Väl hos Lotta blev det hundar för hela slanten. Mika och Bonus bytte roller och nu var det Mikas tur att bestämma.




Lite suddig bild men man ser hur Mika morrar...


Det var supertrevligt och vi gav Bosse en ny look. Han blev rakad, kloklippt och tandstensplågad. Har tyvärr ingen efterbild på honom men sjukt ful är han iaf. Ser precis ut som en nakenhund, vilket han INTE är.


Mika ligger där endast för att inte bli attackerad av Önska som ville, och lyckades, sätta Mika på plats hela tiden. Bosse är där i mammas famn men han är så liten...Man ser mest ullen på marken....


Man ser hur Mika bestämt står över Bonus men är på helspänn ifall Önska skulle dyka upp.


Igår trodde jag att jag hade trampat sönder en älling på jobbet. Den låg helt livlös på marken efter att jag hade varit inne i barnkammaren. Men eftersom jag hittade den typ en timme efter att jag var därinne visste jag inte om det var jag som hade dödat den. Idag hittade vi två till döda så det var inte jag...Skönt för mig men tråkit för ankorna. Fast vi har en del kvar.




Det är inte myskankan som är mamma till alla, men hon är arg som fan och skyddar allihop!


Som sagt glömde jag nycklarna idag så det vart en liten promenad. Jag gick förbi den här skylten.



Den förstör hela väsby, jag blir lika arg varje gång jag ser den. Och det finns fler, på varenda hus sitter det en skylt.

Det står

"Allt bollspel mot väggar och fönster ÄR FÖRBJUDET"

Det borde stå

"LEK HUR MYCKET NI VILL OCH NJUT"

Är i allmänhet emot förbud men har förståelse för vissa livsviktiga förbud, typ man får inte mörda och sånt...Men det här är ju droppen....





Ja, nu ska jag vidare mot hästarnas land....Och alla deras sjukdomar....

Mika hälsar också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar