lördag 23 maj 2009

Regn idag igen

Regn idag igen. Jag ska jobba på cirkus och då krävs det att man är lite väderanalytiker. Regn=mycket paraplyer=en extra i garderob=Henrietta måste stå i dörr
Inget regn och sol=inga jackor=lite folk igarderoben=Henrietta kan gå flygande
Jag har verkligen ingenting emot att stå i dörr men när jag är ansvarig tycker jag det är skönare att vara flygande. Jag kan följa en gäst till biljettkassan istället för att peka. Jag kan helt enkelt fokusera bättre när jag slipper riva biljetter emellan.

Idag är jag inte heller riktigt på topp. Träffade Sophie och Timmie igår. Sophie och jag har känt varandra sen vi var elva-tolv nånting och umgås fortfarande. Timmie däremot har jag känt sen jag var sex år. Vi har vartit med om mycket tillsammans men nu ses vi eller hörs inte alls. Sophie och Timmie däremot ses ibland. Tada, det blev en reunion igår! Och vad kul det var! Mika var med så vi satt på en kall regnig uteservering och drack öl. Mika var sådär nöjd men skötte sig utmärkt. Bättre blev det när hon fick en filt att ligga på istället för hårda kalla plattor. Hon somnade så fint så...
Ja, eftersom det var ett ganska bra tag sen jag var ute så va tre öl mer än nog. Fast det märktes inte förrns jag satt i bilen och jag började prata med Nisse. Jag vart riktigt på lyset, efter tre öl!!!
Därav den lilla huvudvärken idag.
När vi satt i bilen började jag försöka köra. Jag har inte körkort och kan inte köra men jag låssades att jag körde. Jag sa till Nisse hur jag ville svänga, gasa och bromsa och han svängde, gasade och bromsade. Det var sjukt läskit. Vissa människor kör ju faktiskt efter tre öl. Vi var på väg att köra av ett antal gånger men det var Nisse som avvärjde och inte jag.

I torsdags var det fint väder och tur var väl det. Jag var ledig! Mina ödlor är lite hängiga. För lite sol och insekter. UV-lampan är typ slut sedan länge och insekter är superdyrt! Så jag öppnade fönstret och solade dom små lite. Det var väldigt poppis, både hos ödlorna och hos Mika. Fönsterkarmen är svart och varm och där låg Bruce och Ursula länge och njöt. Mika var väldigt försiktig och ville bara nosa.
Nu ska jag ut och leta daggmask i regnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar