fredag 15 maj 2009

Första gången

Hej!

Mitt första blogginlägg. Och kanske sista. Vi får se. Det är kanske lite typiskt mig att gå in för nåt till 100% och sen helt plötsligt tröttna...
Menmen, ska försöka förstå lite hur man gör det här...Hur man lägger in bilder och lite sånt kan ju vara bra att veta. Efter två lediga dagar är det dags att börja förbereda sig för jobb imorn.
Efter jobbet ska jag och mamma åka ut till Lotta på färingsö och hälsa på. Vi var ute på hennes jobb idag och träffade Önska, Tindra och Bonus. Tindra är en kungspudel som Nisse självklart vill adoptera. Bonus är en liten, liten fralla. Om man har sett på Hitta hem vet man vilken hund det är. Önska är helt enkelt cool och självsäker. Både Önska och Bonus satte Mika på plats om man säger så.
Jag var helt säker på att Mika var den dominanta typen och att vi skulle hamna i en del slagsmål med tiden. Detta motbevisades idag när Bonus (som knappt når upp till Mikas huvud) fick henne att ligga på rygg!
När vi kom hem från lunchen var Mika helt slut efter all lek. Ska bli kul att se hur Lotta bor och låta Mika leka lite till.
Nisse har fått jobb hos mamma och pappa. Han skrapar husvägg och rensar i deras trädgård. Skönt att han får någonting att göra om dagarna och att vi får ltie extrapengar. Just nu är det ganska knapert om man säger så. Tur att mammor och pappor finns.
På måndag ska Nisse på intervju och jag hoppas för allt i världen att han får jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar