söndag 31 maj 2009

Min helg

Vilken helg!
Helt fantastiskt väder och jag har haft det super!
Mika däremot har haft en riktig skithelg! För mycket värme, för lite skugga, för mycket motion och för lite vatten.
I ett försök att svalka henne åkte vi och badade igår, hon tyckte det va skitkul och vi höll nog på lite för länge. Hon kan verkligen inte säga till när hon är trött utan bara leker och leker, så vi får försöka stoppa henne när vi tror att hon är trött. Det slutade med några spyor inatt och en helt utslagen hund idag. Det var nog en kombo av total utmattning och för mycket sjövatten i magen som gjorde att hon kräktes.
När hon blir uppspelt och för varm vägrar hon att dricka så jag har fått sitta med en liten spruta och spruta ner vatten i halsen på henne så att hon får i sig lite vatten. Precis som på Gandalf fast denna gången använde jag vanligt vatten.
På eftermiddagen piggnade hon på sig och då drack hon helt själv. Vi var och spelade fotboll med alla grabbar på den nya konstgräsplanen i bollstanäs. Det var superkul det med (bollar är bättre än all korv i världen), hon satt och gnällde hela tiden när hon inte fick vara med.



Svårt att simma med boll i mun och andas och inte svälja vatten samtidigt.




Nisse kommer hata mig för att jag skriver det här men jag måste....

Han är just nu inne i en period (efter att jag har tvingat honom) som går ut på att lära känna sig själv lite bättre. Jag har gett honom en bok som kortfattat handlar om att noga välja vad man ska bli arg på och vad som är värt att "slösa" energi på. Jag kan OFTA tycka att han blir onödigt arg och uppspelt för obetydliga saker, mest på Mika eller barn. Så nu får han träna lite på sin ilska mot Mika (och resten av värlen) vilket är ganska svårt när man är helt inne i ett negativt tankesätt man har haft hela livet. För att komma till själva olyckan idag då:
Jag skulle skölja av Mika lite när vi kom hem ifrån fotbollen, hon rymde från badrummet och sprang runt helt dyngsur och blötte ner med soffan som mål. Nisse skrek stopp och skulle jaga efter henne. Det resulterade i ett jäkligt illa halkfall med en rejäl duns på rumpan och ett armskrap längs hela cd-hyllan. Ja ni kan ju se själva på bilden....
Va det värt att hålla soffan torr????





Nu är vi helt slut alla tre och det är torra soffan för hela slanten som gäller!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar