fredag 29 maj 2009

Hel vecka

Som jag sa i mitt första inlägg, "får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar."
Har varken hunnit eller orkat uppdatera på hela veckan, men nu har jag massor att berätta.
Kan börja med den lilla ridaturen i tisdags. Stort tack till Kickan och Bitte som drog ihop oss tjejer från spånga, det blev en helkväll som jag sent kommer glömma!

Jag har suttit på en häst en gång förut och då red jag inte utan satt bara på ryggen medans en annan tjej gick runt lite med hästen. Att nämna är väl att jag är rädd för hästar så jag var ganska skeptisk till denna lilla tur. Ack så fel jag hade!!!!

Det var en liten ridskola ute i färentuna som hade massa islandshästar som man kunde hyra inklusive gubbe som var "reseledare".
Vi började med att sadla på och sen red vi lite kort inom ett hägnat område. Det var sjukt svårt och jag kände inte alls att jag kunde men det tyckte tydligen gubben så vi red ut i skogen. Det var tät terräng och svårt att svänga, jävlar vad jag jobbade! Men vi startade lugnt och avslutade med ett riktigt rejs! Jag fick prova både tölt och galopp. Jag kan jämföra tölten men att äntligen få in rätt växel på bilen, det kändes verkligen när det blev rätt. Och galloppen ska vi inte tala om, det var som att åka motorcykel!
Jag hade världens bästa kväll! Det var helt galet, en grej jag verkligen kommer göra om!



Man kan nästan tro att jag tycker det är mysigt på riktigt!
Det var en jättesnäll häst faktiskt och jag är inte alls lika rädd för dom hemska bestarna längre!
Med riktig hemskt träningsvärk tog vi oss ut till Leon på kalas igår.
Han har blivit så himla stor så himla fort, hela 3 år!!!!
Krillan hade gjort en jättefin tårta (den var också jättegod) med formen av Blixten från bilar.
Var superkul att träffa både Leon och Krillan, det är alldeles för sällan tycker jag!

Mycket god tårta!




Denna vecka har jag bara jobbat på spånga, alltså inget cirkus. Det har varit jätteskönt att kunna göra andra saker på kvällarna(typ rida). På ett sätt är det jobbigare, jag hinner varva ner mellan jobben och vila vilket nästan gör mig tröttare. Och jag hinner tänka också. Det är inte så bra tror jag. En klok kvinna som för tillfället befinner sig i australien alldeles för långt borta ifrån mig sa att jag tänker för mycket. Jag snurrar lätt in mig i alldeles för djupa världar. Både bra och dåligt.
Ett charmtroll jag har fått hänga med hela veckan på spånga är Gandalf. En gulfotad skogssköldpadda med en vikt på 12 kg. Meningen är att han ska upp till tjejerna och göra lite bebisar men han får vänta ett tag till så vi ser att han är riktigt frisk. Han har nämligen problem med att äta och vi tror att det är någon slags svamp på tungan. Som ett litet test sköljer vi hans mun och tunga med ramlösa. Mineralerna ska tydligen fixa till ett bra ph-värde i munnen och då ska svampen dö. Om det nu är en svamp. Han har iallafall ingenting emot att äta om man säger så och det kan lätt bli en liter grönsaker och frukt om dagen, kruxet är att man måste mata honom bit för bit och se till att han sväljer allt.

Han gapar gärna!



Allas våran favorit Gandalf har inga problem med att öppna munnen!





Nu ser jag fram emot en hel helg utan jobb!!!Detta har nog inte hänt på hela våren så jag tänker verkligen njuta! Det ska bli fint väder och jag tänker fyll min helg med skogspromenader, en tur till stranden och Hillevi, det kanske blir ett bad! Det kommer även bli god mat, en skvätt vin och många skratt!!!
Hoppas ni har det lika bra som jag!

1 kommentar:

  1. Skitcool tårta juh! Hon vill inte göra en till Bastian när han fyller 1?

    SvaraRadera